Ana Sayfa » Satranç Ürünleri
LİSANS KAMPANYASI ÜRÜN LİSTESİ

* Ürünler hakkında daha fazla bilgi için resimlere tıklayınız

50
DAEM CHESS STUDIO
Tanıtım Ürünü. Stoklarımız sınırlıdır [200 Adet]

Daem Chess Studio %100 Türkçe içerikli olarak Türkiye’de hazırlanmıştır ve satranç ile ilgili dört farklı gruba (Oyun Editörü, Veritabanı, Antrenman, Eğitim) ayrılabilecek ihtiyacı karşılamak üzere tasarlanmıştır. Daem Chess Studio her bir grup için kendi içinde çok özel araçlar sunmaktadır.

UCI Engine desteği olan oyun editörü ile herhangi bir kaynaktan edineceğiniz oyunları inceleyebilir, analiz edebilir, oyunlara yorumlar veya yeni varyantlar ekleyebilirsiniz. Bu oyunları farklı ortamlara kaydedebilir, seçeceğiniz bir platform için docx, doc, odt, xml, rtf, txt, epub, html, mht vs. formatlarında export edebilirsiniz ya da doğrudan yazıcıdan yazdırabilirsiniz. Oyun yazdırma editörü ile oyun çıktısına tablolar, farklı resimler, grafikler, yazılar vs. eklemeniz de mümkündür. Dünyada benzeri olmayan oyun editörü sayesinde oyun içinden mouse ile seçeceğiniz konumlardaki ekran görüntülerini de çıktı içine otomatik olarak resim şeklinde dahil edebilirsiniz.

Tamamen kendine özgü tekniklerle çalışan veritabanı sistemi sayesinde milyonlarca oyunluk veritabanlarını tek bir ekrandan yönetebilirsiniz. Artık Türkçe karakterler, adını tam bilemediğiniz oyuncular ya da büyük küçük harf farkları nedeniyle aramalarınız sonuçsuz kalmaz. Program, aramayı Google araması yapar gibi örneğin "anand moscow 2006" yazarak yapmanız durumunda milyonlarca oyun içinden aradığınızın ne olduğunu algılar ve size milisaniyeler içinde (evet milisaniyeler içinde) sonucu verir. Örneğin "karpov D42 dortmunt" yazarak Karpov'un Dortmund turnuvalarında D42 açılışını oynadığı oyunları hızlıca bulabilirsiniz. Aramalarda kelimenin yazım sıralaması, soyadının önce yazılması vs, harflerin şekli gibi herhangi bir kısıtlama yoktur. Üstelik konum araması yaparken başka programların hepsinde de olduğu gibi konumun hamle numarasını doğru bilmek zorunda kalmadan arama yapabilirsiniz. Daha birçok göz kamaştırıcı veritabanı özelliği sunan Daem Chess Studio bu konuda oldukça iddialı bir yazılım.

Satrancı yeni öğrenen ve satrancını ilerletmek isteyenlerin en büyük ihtiyacı olan antrenman konusunda Daem Chess Studio 7 farklı antrenman aracıyla mükemmel bir stüdyo ortamı sağlar. Açılış ezberleyebilir, bu esnada açılışlardaki zayıflıklarınızı giderebilirsiniz. Konum algılarınızı artırmak için tehdit antrenmanlarını uygulayabilirsiniz. En basit olanından en karmaşık olanına kadar sizin için derlenmiş ve dünyadaki en büyük açılış tuzakları veritabanından 1600'den fazla açılış tuzağını çalışabilirsiniz. Benzer programların en az iki katı olan 44000'den fazla taktik konum içeren soru havuzunu kullanarak taktik gücünüze güç katabilirsiniz. Dünyada bir benzeri olmayan konumsal hesaplama antrenmanıyla "şimdi ne oynasam" dertlerinize artık çare bulabilirsiniz. Yine dünyada benzeri olmayan "kazanılmış oyunu bitirme" antrenmanıyla, gerçek oyunlardan alınan konumları kullanarak kazanç konumundayken bir büyükustayı yenebilip yenemeyeceğinizi görebilirsiniz. Ve son olarak 1100 Elo'dan başlayarak 2600 Elo'ya kadar 200 rakiple "gerçek kurallarla" puanlı oyun oynayabilir, hamle geri almadan, hile yapmadan, turnuva ortamında kendi Elo gücünüzü görebilirsiniz.

Programın diğer bir iddialı bölümü olan eğitim bölümü içerikler tamamlanmadığı için tanıtım sürümünde yayınlanmamıştır. Ancak program için lisans edinenler standart eğitim içeriklerini yayınlandığı anda ücretsiz olarak download edip kullanma hakkına sahip olacaklardır. Daem Chess Studio ile satrancın adını bile duymayanlar oynamayı öğrenecek, oynamayı bilenler satrançla ilgili temel müfredat konularındaki eksikliklerini giderme fırsatı bulabilecekler. Eğitim sesli ya da videolu içeriklerle öğrenciye anlatılırken benzer yazılımlardan farklı olarak öğrencinin eğitime yapacağı hamlelerle ya da vereceği diğer cevaplarla katılımı da sağlanabilecektir.

 

Önemli Notlar:

* Bu ürün DVD olarak dağıtılmamaktadır. Satın alacağınız ürün için size bir download linki ve bir lisans numarası gönderilecektir. Gönderilecek linkten download edeceğiniz programı kurduktan sonra size iletilen lisans numarası ile aktifleştirip kullanabilirsiniz.

 

* Lisans numaranız ömür boyu geçerlidir.

 

* Satın aldığınız tarihten itibaren bir yıl içinde çıkacak yeni versiyonları aynı lisans numarasıyla download edip yine ömür boyu kullanabileceksiniz.

 

* Lisans numarası aynı anda iki farklı bilgisayarda kullanılamaz. Bilgisayarınız bozulma benzeri nedenlerle artık kullanamıyorsanız başka bir bilgisayara lisans numaranızı kolaylıkla taşıyabilirsiniz.

 

daem2
daem3
daem4
20
KLASİK SATRANÇ MİRASI
Kitabın adı: Klasik Satranç Mirası
Çeviren: Ziya Ahmedov
Editör: Dr. M. Sabri Koçak
Montaj ve Baskı: Neyir Matbaacılık
ISBN no: 978-605-88359-5-5
Fiyatı: 20 TL
Sayfa Sayısı: 142

Türkiye Satranç Federasyonu olarak kitaplığımıza yepyeni bir kitap daha ekledik. GM Sarhan Guliyev'in yazdığı, sayfa ve kapak tasarımını Dr. Sabri Koçak'ın, çevirisini ise Ziya Ahmedov'un üstlendiği " Klasik Satranç Mirası" adlı eserin önsözü aşağıda yer almaktadır.

 

Önsöz

Bu kitapta dâhi satranççıların (J. R. Capablanca, Em. Lasker, W. Steinitz, P. Morphy,  A. Alekhin, M. Botvinnik v.s.) oyunlarında karşılaşılan çeşitli oyun teknikleri (teknik manevralar, açılış fikirleri, stratejik planlar, olağanüstü savunma veya saldırı yöntemleri v.s.) ve onlardan sonra gelen kuşaklar ve aynı zamanda günümüz satranççıların uyguladığı örnekler bir araya getirilmiştir. Satranç klasiğini öğrenirken, bizler sık sık ilginç bir olayın tanığı oluruz: 150 yıl önce P. Morphy’nin uyguladığı olağanüstü planla 11. dünya şampiyonu R. Fischer’in oyunlarında karşılaşmak mümkündür. Daha derinlemesine bir inceleme sonucunda aynı planı “fikir akrabası” olarak günümüz satranççıların oyunlarında izlemek mümkündür. Gözlerimizin önünde adeta 3-4 bölümlü bir film canlanıveriyor. Şunu da belirtmek gerekir ki, A. Nimzovitch ünlü “Benim Sistemim” kitabında bu yöntemden yararlanmıştır. O, “merkezde izole piyon”, “yarıaçık hatlarda c3-d4  piyon çifti”, “askıda piyonlar” gibi tipik  konuları incelerken onların “akrabalıklarını” özel olarak vurgulamış ve onları 3 bölümlü bir filme benzetmiştir.

 

Bu kitapta ise bazı teknik yöntemlerin gelişim aşamalarını göstermek için yukarıda anlatılan yöntemden yararlanılmıştır. Ayrıca bazı örnekleri incelerken, kitaplardan veya dergilerden herhangi bir oyunu araştırırken yalnız oyunu değil, aynı zamanda ayrı ayrı hamleler sonucunda verilmiş analizleri de dikkatlice okumanın çok önemli olduğunu anlıyoruz. Örneğin, A. Shirov - V. Anand (Linares 2002) oyununda gerçekleşen teknik yöntemin, I. Rabinovich - M. Botvinnik (Leningrad 1934) oyunundaki Botvinnik’in verdiği analizlerin varyantlarında görmek mümkündür. M. Botvinnik’in satır arası verilmiş bu açıklamalarından da anlaşılacağı üzere büyük üstat, zamanında önceden bu “hisar” konumunu görmüş ve onu önlemek için başka yol seçmiştir. Anand ise ortaya çıkmış fırsattan yararlanarak piyon fedasıyla Botvinnik’in belirttiği “hisar” konumunu gerçekleştirerek zor konumu eşit duruma getirmiştir. Ancak dikkatli bir şekilde belirtilen açıklamaları okuyarak sözü edilen ince teknik yöntemi fark etmek mümkündür.

 

Önde gelen satranççılar oyunlarını analiz ederken bazen oyunlarında işlenen konuları nereden öğrendiğini veya bu konunun klasik örneklerinin kaynaklarını belirtir. Büyük satranççıların klasik mirası nasıl dikkatli ve yaratıcı bir şekilde öğrendiğini göstermek için bu örnekler “Kaynakça” bölümünde verilmiştir.

 

Büyük satranççıların oyunları ve eserleri kendi devrinin ve sonraki kuşak önde gelen satranççıların odağında olduğunu bu bölümün üzerinde çalışırken tespit etmek mümkündür.

 

Günümüz oyuncularının herhangi bir eski tekniği daha da geliştirmesi çağdaş satranç pratiğinde çok karşılaşılan durumlardan birisidir. Bu tarz materyaller de ayrı bir bölümde sunulmuştur. Klasik miras “sadece” öğrenilmekle kalmamalı, dikkatli ve “doğru” bir şekilde öğrenilmelidir. Bazen çok basit görünen herhangi bir küçük ve zor sezilen ayrıntı oyunun devamını ciddi bir şekilde etkileyebilir. Dolayısıyla bu bilgilere dogmatik bakış açısıyla değil aksine yaratıcı bir gözle bakmak gerekliliği özellikle vurgulanmıştır. Şöyle ki, satranç teorisi sürekli gelişmektedir. Örneğin, pratikte herhangi bir konuma olan bakış açısı değişmekte ve yeni değerlendirmeler ortaya çıkmakta veya yeni oyun yöntemi (savunma, manevra veya saldırı) bulunabilmektedir. Bu yenilikler satranççı tarafından dikkatli bir şekilde izlenmeli ve kavranmalı, olanaklar el verdiği ölçüde uygulanmalıdır. Aksi taktirde 21. yüzyılda yaşayan satranççı ile 18. yüzyıldaki satranççı arasında pek fazla fark olmaz.

 

Kitapta incelenen konuların temelini stratejik karakterli oyun teknikleri (fikirler, planlar, manevralar v.s.) oluşturmaktadır.

 

Kitabın son bölümünde az sayıda da olsa ayrıca kombinasyonlar ve onlara ilişkin klasik örnekler sunulmuştur. Sonuç olarak, sevgili okuyucular, belirtmek isterim ki, klasik satranç mirasını inceleyerek taktiğinizi geliştibilirsiniz.

 

Bu bölümü kitabın özüne uygun olarak okuyucuya ulaştırmaya çalıştım. Önce klasik bir kombinasyon, sonra ise onun yanında çagdaş satranççıların oyunlarında ortaya çıkmış aynı kombinasyon ile aynı temalı örnekler sunulmuştur.

 

Yazar bu küçük kitapçıkla satrançta kendini geliştirmek isteyenleri satranç teorisi ile pratiğin önemli alanlarıyla birlikte satranç klasiğinin de dikkatli bir şekilde incelenmesi gerekliliğine ikna edebileceğini ummaktadır. Yine unutmamalıyız ki, kopya orijinalinden her zaman daha kötüdür prensibini burada aynen uygulamak yerinde olmaz. Tüm sonraki yazarlar orijinali kopyalamakla birlikte küçük bir şeyi değiştirerek veya eklemeler yaparak bu düşünceyi toplu bir emeğin ürünü haline sokar. Unutulmamalı ki, oyun sırasında bizler rakibimizle baş başa kalmaktayız. Burada kolektif emeğin sonuçlarından yararlanarak yazarın özel olarak yeni bir şeyler oluşturma yeteneği kaçınılmazdır. İşte bunun için de fikrin ilk ortaya çıkışını araştırmak çok önemlidir. Zira ancak bu şekilde ayrıntılarıyla (hangi koşullarda, hangi baskılar altında, nelerin etkisi ile, ne kadar zaman harcanmış v.s.) satranççının düşünceyi nasıl geliştirdiğini anlayabiliriz.

20
BÜYÜKUSTA GİBİ OYNA
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

Yazar: Alexander Kotov
Çeviri: IM Can Arduman - FM Can Yurtseven
Boyutları:14,5 cm x 21 cm
Sayfa Sayısı: 240
ISBN: 978-605-893-5419
Fiyatı: 20 TL

Kotov, "Büyükusta Gibi Düşün" adlı ilk kitabında büyükustaların zihinlerindeki düşünce safhalarını incelemiş ve herhangi bir konumda en iyi hamleyi ararken kafalarında nasıl bir "analiz ağacı" oluşturduklarını anlatmıştı. Büyükusta Gibi Oyna ise satrancın en önemli öğeleri olan; hesap yapma, plan yapma, konumsal değerlendirme ve kombinatif görüşü anlatıyor. Ayrıca bu öğelerin birbirlerine nasıl bağlı olduklarını ve bir büyükusta olabilmek için de ne kadar büyük önem taşıdıklarını örneklerle açıklıyor bize.

 

Kotov Büyükusta Gibi Oyna'da, oyunortasının genel teorisini, oyunortasından oyunsonuna geçişi, turnuvaya nasıl hazırlık yapılması gerektiğini ve günümüz satrancının da en önemli sorunlarından biri olan "zaman sıkışmasını" oldukça detaylı bir şekilde ele alıyor ve dünya şampiyonlarının oyunlarından örneklerle bize anlatıyor.

 

Büyükusta Gibi Oyna tamamen revize edilmiş, yeni birçok diyagram ve eksik kalan oyunların tamamını içeren notlar ve analizlerle zenginleştirilmiş, "Büyükusta Gibi Düşün" adlı kitapta da olduğu gibi, figürin notasyonla yazılmış, günümüz satrancında büyükusta olmak ya da oyununu geliştirmek isteyen tüm satranççılara hitap eden bir kitap haline getirilmiştir.

 

Kotov'un bu kitapta dediği gibi: "Bir büyükusta gibi oynayıp oynayamamak tamamen size bağlıdır; sizin becerinize, karakterinize, tutarlılığınıza. Umarım bu kitabı okumak ve üzerinde çalışmak sizin satrancınıza yararlı olur ve eğer ileride bir unvan alırsanız, ümit ederim bu kitabın yazarının size vermiş olduğu öğütlerin katkısını anımsarsınız."

 

IM Can Arduman

10
FİL OYUNSONLARI VE AT OYUNSONLARI

İçindekiler

Fil Oyunsonları    1
Kavram    1
İlkeler    1
Piyon(lar)a Karşı Fil    1
Piyonlu/Piyonsuz Şaha Karşı Fil ve Piyon(lar)    2
File Karşı Fil ve Piyon    13
File karşı Fil ve İki Piyon    22
Fil ve Piyonlara Karşı Fil ve Piyonlar - Taş Üstünlüğü    27
Fil ve Piyonlara Karşı Fil ve Piyonlar - Konumsal Üstünlük    34
Oyunsonunda Ayrık d-piyonu (vezir piyonu)    45
Zıt Renkli Filler    52
At Oyunsonları    64
Kavram    64
İlkeler    64
Piyon(lar)a Karşı At    64
Piyona karşı İki At    68
Piyon ve Şaha Karşı At    71
Piyonlara Karşı At ve Piyonlar    71
Piyon ve Ata Karşı At    72
At ve Piyonlara Karşı At ve Piyonlar - Taş Üstünlüğü    75
At ve Piyonlara Karşı At ve Piyonlar - Konumsal Üstünlük    79
Oyunlar Dizini    93

10
FİL ÇİFTİ VE TAŞ DEĞİŞİM SANATI

İçindekiler

Fil Çifti     1
Teknik Terimler    1
Tarihsel Yaklaşım    2
İstatistiklerin Gözden Geçirilmesi    2
Açık Merkez    3
Yarı Açık Merkez    23
Kapalı Merkez    35
At İkilisine Karşı Fil Çifti    42
Fil Çifti Başarısız Oluyor!    51
Kaliteye Karşı Fil Çifti    55
Taş Değişim Sanatı    60
Kavram    60
Vezirkanadını Boşaltma    60
Saldırı İçin Taş Değişimleri    65
Savunma İçin Taş Değişimleri    69
Yanlış Taş Değişimleri    76
Engellenmiş Konumlar    80
Oyunsonunda Taş Değişimleri    83
Taş Değişiminde Örnek Oyunlar    86
Oyunlar Dizini    96
Açılışlar Dizini    98

10
PİYON ÇOĞUNLUĞU/AZINLIĞI VE KENARDAKİ TAŞLAR

İçindekiler

Piyon Çoğunluğu …………...…..……………………………………………...    1
Teknik Terimler …………………………………………………………………………    1
Çoğunluğun Tarihsel Gerçeklerini Anlama    1
Açılışta Çoğunluk    2
Oyunortasında Çoğunluk …………………………………………………    8
Oyunsonunda Çoğunluk …………………………………………………….    20
Azınlık Hücumu ......…..………………………...…….………………...    26
Teknik Terimler ….……………………………………………………………………..    26
Kavramın Yorumlanması - Planlar …………………………………………………..    26
Sınıflandırma 1. Esnek Piyon Yapıları ….………………………………………    27
Sınıflandırma 2. Sabit Piyon Yapıları ….…………………………………………    29
2a) Edilgin Savunma ………………………………………………………………..    29
2b) Diğer Tarafların Girişimi ………………..………………………………………..    32
2c) Açık Renkli Fillerin Değişilmesi ...…………………………………………..    37
2d) ...b5 Planı …………………………………………………………………..    39
2e) ...c5 Planı .…………………………………………………………………..    41
2f) …cxb5 ve …a5 Planı .…………………………………………………….    44
Capablanca'nın Manevrası...………………………………………………………..    46
Kenardaki Taşlar ……………………………………………………….....    54
Teknik Terimler ….……………………………………………………………………..    54
Gerçekten Kötü Taş ………………………………………………………………    54
Şaha Saldırı ………………………………………………………………….    62
Diğer Taraflarda Oynamak …………………………………………………….....    67
Uzun Sürede Karşılık ………………………………………………………....    73
Uzun Sürede Karşılık Bekleme ……………………………..............    79
‘Kötü’ Alet Hüküm Sürüyor! ……………………………………………………......    83
Kenardaki Vezir …………………………………………………………………    90
Oyunlar Dizini ……………………………………………………………..    97
Açılışlar Dizini …………………………………………………………..    99

10
BİNGEÇ PİYON VE GERİ KALMIŞ PİYON

İçindekiler

Bingeç Piyon     1
Terimler    1
Eski Bir Tartışma     1
Olumlu Yönler      9
c-piyonları     9
d-piyonları …………………………    ……………………………………………..16
e-piyonları     19
f-piyonları     21
Olumsuz Yönler     24
c- piyonları ………………………………………………………………………...    24
d- piyonları ………………………………………………………………………...    35
e- piyonları ………………………………………………………………………...    37
f- piyonları ………………………………………………………………………....    41
Çeşitli Bingeç Piyonlar …………………………………………………………..    45
Üçlü Bingeç Piyonlar……………………………………………………………    48
Geri Kalmış Piyon …….…..……………………………………………...    54
Özel Terimler …………………………………………………………………………    54
Klasik Yaklaşım ………………………………………………………………….    54
Çağdaş Yaklaşım …………………………………………………………….    54
Yarı Geri Kalmış Piyon ………………………………………………………..    55
Sicilya Savunması Konusu……………………………………………………………    64
Gerçekten “Kötü” Geri Kalmış Piyon…………………………………………….    69
Geri Kalmış c-piyonu .…………………………………………………………….    69
Geri Kalmış d- piyonu.…………………………………………………………….    76
Geri Kalmış e- piyonu.…………………………………………………………….    83
Geri Kalmış ve Ayrık Piyon……………………………………………………….    87
Dans Eden Atlar ………………………………………………………………    89
Zayıf Geri Kalmış Piyon Kazanıyor!………………………………………………    89
Oyunlar Dizini ……………………………………………………………..    97
Açılışlar Dizini …………………………………………………………..    99

20
CİNGÖZ VE FINDIK'LA SATRANÇ ÖĞRENELİM (EĞİTİM CD'Sİ)

Cingöz & Fındık’la Maceraya Hazır mısınız?

Kral Hakan eşi Kraliçe Ece ile tatile çıkarken tahtını oğlu Cingöz’e devreder. Bu haberi duyan Kral Hakan’ın en büyük düşmanı Kral Karasakal ise durumu fırsat bilip genç Kral Vekili Prens Cingöz’e meydan okur ve onu düelloya davet eder. Henüz düellonun ne olduğunu bilmeyen Prens Cingöz ve ona eşlik eden kuzeni Pamuk düello için yola koyulurlar. Yolda kendilerini ziyarete gelmekte olan Kral Tonton ile karşılaşırlar ve macera dolu bir yolculuğa adım atarlar.

Kral Tonton, Cingöz’e ve Pamuk’a satrancı eğlenceli yollarla öğretir. Bütün bildiklerini onlarla paylaşan Kral Tonton daha fazla bilgi edinmeleri için Cingöz ve Pamuk’u Beyin Kası Geliştirme Merkezi’ne götürür. Cingöz ve Pamuk Şampiyon Satranç Ustaları’nın çalışma yaptığı Beyin Kası Geliştirme Merkezi’nde zeki ve çalışkan antrenör Fındık ile tanışırlar. Karasakal ile olan düelloya burada hazırlanırlar.Bu macerada Prens Cingöz ve kuzeni Pamuk’la birlikte satrancı öğrenerek, KralKarasakal’a karşı zafer kazanmalarına yardımcı olmak ister misiniz?

 

Cevabınız evet ise, zorlu ama eğlenceli bu maceraya hoş geldiniz.

 

Türkiye İş Bankası’nın desteği ile ünlü “Fritz and Chesster” eğitim setinin Türkçe seslendirmesi yapılan birinci adımı “Cingöz & Fındık’la Satranç Öğrenelim” hem satrancı yeni öğrenenler hem de eğitim veren antrenörler için kaçırılmaz bir fırsat.

 

cingozfindik1

Eğlenceli oyunlarla Satrancı öğreneceksiniz.

 

cingozfindik2

Prens Cingöz ve kuzeni Pamuk Beyin Kası Geliştirme Merkezi’nde Fındık ile tanışıyor

 

 

 

120
GÜMÜŞ TURNUVA SAATİ
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.
8
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI - ADIM 5

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur. Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya'daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım'da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

8
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI - ADIM 4

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur. Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya'daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım'da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

8
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI - ADIM 3

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur. Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya'daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım'da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

8
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI - ADIM 2

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur. Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya'daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım'da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

8
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI - ADIM 1

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur. Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya'daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım'da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

5
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI - ADIM 5

Grup eğitiminde kullanılması için hazırlanmış olan beş el kitabının sonuncusu olan bu Adım ilk dört seviyeyi başarıyla bitiren öğrencilerin oyunlarında taktik konuların hala temel teşkil etmesine rağmen artık konumsal etkenlerin daha fazla rol oynamaya başladığını vurgulamaktadır. Bu etkenler arasında bulunan piyon yapıları, yedinci yatay, güçlü kare, açık hat gibi birçok stratejik konu ince açıklamalar ve alıştırmalar ile öğrenciye yavaş yavaş anlatılıyor. Bol oyun oynamanın yararları ve nasıl oynanması gerektiği konularında da değerli tavsiyeler veriliyor.

Planlı oynamanın öneminden yola çıkarak bazı oyunsonlarında yapılması gereken planların neler olduğu ve nasıl uygulanacakları konularında daha da ayrıntıya giriliyor. Bu ayrıntılar arasında aletlerin kendi aralarındaki eşgüdümlerinin önemi, aletlerin göreceli değerleri gibi konular da inceleniyor.

5
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI - ADIM 4

Bu Adım’ın zorluk derecesi Adım 3’ten oldukça yüksek. Bunun sebebi de alıştırmaları çözmek için gerekli olan hamle sayısının artmaya başlaması. Artık tek hamle yerine iki ya da üç, bazı durumlarda dört hamleye varan çözümler öğretiliyor. Ortalama olarak alıştırmaların çoğu 2 ½ hamle ile çözülüyor. Yani; Beyaz oynar, Siyah cevap verir, Beyaz tekrar oynar, Siyah tekrar cevap verir ve Beyaz sonuca gider. Bundan dolayı Adım 3’te öğretilen konuların iyice özümsenmesi gerektiği, çünkü bu adıma temel teşkil edeceği farklı yerlerde vurgulanıyor. Daha önceki konuların yeterince anlaşılmadığı tespit edildiğinde ilgili derse dönülerek konunun yeniden öğretilmesi, aksi takdirde yeni konuların anlatılmasının zaman kaybı olacağı konularında eğitmenlere tavsiyelerde bulunuyor.

5
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI - ADIM 3

Adım 2’de anlatılan konuları temel alan bu Adım kolay gibi görünüyor. Anlatılan taktik motifler oldukça kolay ve taktiklere karşı yapılacak savunmalar da kolayca uygulanabilir tarzda. Çocukların sorun yaşayabileceği tek konu aletlerin tuzağa düşürülmesi. Mat etme ile kıyaslanarak “mat konusunda hedef şah idi, burada ise diğer taşlar kurban olarak seçiliyor” gibi bir açıklama ile konunun kolayca öğretilebileceği anlatılıyor.

Ayrıca piyon oyunsonuna da bir giriş yapılıyor. Piyon oyunsonlarının bazı çocuklar için çok kolay, fakat diğerleri için oldukça zor bir konu olduğuna dikkat çekiliyor.  Bu adımda destekleyici yeteneklerin geliştirilmesine çalışılıyor. Öğrencinin birkaç hamle ilerisini görmek için hesap yapmasına, hayalinde canlandırmasına, olasılıkları zihninde görmesine yani ‘ileriyi düşünme’ konusuna önem veriliyor ve bu konu taşlara dokunmadan oynanan oyunlarla destekleniyor. Böylece çocukların taşlara dokunmaksızın taşların hareketlerini, hangi kareleri boşaltarak hangi karelere yerleştiklerini ve sonuç olarak tahtada hangi konumun oluşacağını hayal etmeleri sağlanıyor. Netice itibariyle, çocuklar devamyollarını hesaplamayı öğreniyorlar.  Dikkat edilmesi gereken konu ise bu yeteneğin çocuktan çocuğa büyük farklılıklar gösterecek olması.

5
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI - ADIM 2

Bu Adım ‘esas çalışmanın’ başladığı adımdır. Adım 1’de öğretilen kurallar ve temel yeteneklerin geliştirilmesinden sonra bu adımda taktik ve konumsal oyunun temel ilkeleri ele alınmıştır. Saldırı teknikleri ve taş kazanma yolları zekice anlatılmaktadır. Taktik olasılıkların iyi bir konumsal oyundan kaynaklandığı düşüncesiyle taktik konusu vurgulanmaktadır. Bu seviyedeki tüm oyunlarda esas olan ve oyunu sonuca götüren etkenin taktik olduğu ve dolayısıyla bu konuya odaklanılması gerektiği iddia edilmektedir.

Bu seviyede konumsal oyunun taktiklere kıyasla daha zayıf olduğu, ancak gerçek sorunun basit konumsal oyunlarda çok fazla yükseklerin hedeflenmesi olduğu ifade ediliyor. Konumsal oyuna kısa bir giriş yapılıyor ve başlangıçta çocukların oyunları analiz edilirken konumsal etkenlerin sadece gösterilmesini uygun buluyor.

5
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI - ADIM 1
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

Satranç oyunun tüm kuralları tanıtılmaktadır. Daha çok satranç oynamak için gerekli temel yeteneklerin geliştirilmesine odaklanır. Kendine has bir öğretim yöntemi izlemekte ve sunulan konular diğer öğretim metotları ile kıyaslandığında içerik olarak aynı olmakla birlikte sunuş sırası ve uygulanış biçimiyle farklılıklar göstermektedir. Örneğin mat konusu mümkün olduğunca ileri derslerde anlatılmıştır. Bu durumun alışılmadık olmasına rağmen, uygulandığı ülkelerde bugüne kadar edinilen deneyimler göstermiştir ki sistem mükemmel olarak işlemektedir. Metot, çocuklara oynama ve uygulama arasında yeterince zaman verildiğinde çocukların satranç oynamayı oldukça iyi bir şekilde öğrenebildiğini iddia etmektedir.

5
TEMEL EĞİTİM KİTABI
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

Hiç şüphe yok ki, yüzlerce farklı toplumdan, binlerce insanın ilgisini çeken satranç, bu durumunu sahip olduğu özgün özelliklere borçlu. Bilim, sanat ve sporun çeşitli yönlerinin bu tarihsel oyunda bir araya gelmesi, satranç tahtalarını, satranç dışındaki yaşantılarında farklı dünya görüşlerine sahip
kimselerin ortak buluşma noktaları yapmakta...

Adım Adım Satranç, sizleri bu gizemli dünyayla tanıştırmayı hedefleyen bir başlangıç kitabı. Taşların hareketlerinden, mat kavramına, açılış ilkelerinden taktik tema ve motiflere kadar birçok konu elinizdeki kitapta okuyucuyla buluşturulmaktadır. Kitabı detaylı bir biçimde inceleyecek okuyucu, artık satranç dünyasının bir ferdi olacaktır.

150
SATRANÇ SAATİ
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

DGT 2010, dünya satranç federasyonu FIDE resmi satranç saati.

Oyuncu ve hakem görünür zamanlama sistemi
İsteğe bağlı zil fonksiyonu.
Üst düzey turnuvalarda kullanılan en son zamanlama sistemleri dahil olmak üzere diğer zamanlama seçenekleri.
Kolay düğme geri adım birine programda kılavuzu seti ile yeni
Yüksek enerji verimliliği.
2 adet AA alkalin pil ile beş yıldan fazla çalışır.

200
SATRANÇ EĞİTİM PANOSU
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.
30
MAVİ KALE DERGİSİ 1 YILLIK 6 SAYI ÜCRETSİZ KARGO GÖNDERİMİ
stoklarımızda bulunmamaktadır

Üç ayda bir Türkiye Satranç Federasyonu tarafından çıkarılan dergide satranç dünyası  haberlerinden, satranç genel bilgilerine, kombinezonlardan, satrançtaki psikolojik hatalara, açılışlardan, oyun ortası örneklerine satranç ve sanata, satranç taşlarının etkin kullanımından,  efsaneleşen satranç oyunlarına kadar pek çok ilgi çekici konu yer almakta.

10
ADRIAN MIKHALCHISHIN PİYON OYUNSONLARI VEZİR OYUNSONLARI

Piyon Oyunsonları

Ana (Temel) Konum

Pat Savunması

Şahların Savaşı ve Piyon Oyunsonlarında Satranç Tahtasının Geometrisi

Geçer Piyonlardan Yararlanmanın Özel Yolları

Üçgenleme

Şahın konumu piyon yapısından daha mı önemlidir?

Piyon Yarma Harekatı

Piyon Oyunsonlarında Taş Üstünlüğü

Karmaşık Piyon Oyunsonları

Tek Kanatta İkiden Fazla Piyonlu Oyunsonları

Piyon Oyunsonunda Ayrık Vezir Piyonu

Piyon Oyunsonuna Dönüştürme – Aletlerin Değişilmesi

Vezir Oyunsonları

Ana Kuramsal Konumlar

Karmaşık Oyunsonları

Tek Kanatta Piyonlar

Diğer Taşlara Karşı Vezir

Vezir Oyunsonlarının Kendine Has Karakter Özellikleri

konularını içermektedir. Yılların tecrübesini katıştırarak piyon ve vezir oyunsonlarının temel prensiplerini ayrıntılarıyla anlattığı kitabında Mikhalchishin hem klasik oyunlardan hem de modern oyunlardan doyurucu örneklerle ilkelerin dayandığı temellerin ne kadar sağlam olduğunu gösteriyor.

 

Yazan: Adrian Mikhalchishin

Çeviren : Fahri Karabay

Sayfa adedi: 98

10
EFSTRATİOS GRIVAS KONUMUN DEĞERLENDİRİLMESİ VE FİLLERİN VE ATLARIN ETKİNLİĞİ

Konumun Değerlendirilmesi

Değerlendirme - Plan - Uygulama

Yedi Ölümcül Satranç ‘Günahı’

Merkezin İşgali

Şahın Güvenliği

Piyon Adaları

Fil Çifti

Açık Hatlar ve Çaprazlar

Zayıf Kareler

İyi ve Kötü Aletler

Fillerin ve Atların Etkinliği

Terimler

Fil Kavramının Tanımı

Basit Oyunsonları

Karmaşık Oyunsonları

Oyunortası Etkinliği

Zıt Renkli Filler

Yanlış Değerlendirme

Bir Fili Gömmek

At Kavramının Tanımı

Basit Oyunsonları

Karmaşık Oyunsonları

Oyunortası Etkinliği

Engelleme

konularını içermektedir. İlk bölümde bir konumun değerlendirilirken nelerin temel alınması gerektiğini örnekleriyle açıklamakta, ikinci bölümde ise hangi konumlarda filler, hangilerinde atların niçin tercih edildiğini anlatıyor.

 

Yazan: Efstration Grivas

Çeviren : Fahri Karabay

Sayfa adedi: 98

10
EFSTRATİOS GRIVAS KÖTÜ ATA KARŞI İYİ FİL KÖTÜ FİLE KARŞI İYİ AT

Kötü Ata karşı İyi Fil

Yüz Yüze

Bir Rakip İle Oynamak

Üçüncü Bir Alet Ekleme

Dörde Karşı Dört Kavramı

Beş ve Daha Fazlası

Kötü Filin Kullanışlılığı

Kötü File Karşı İyi At

Hakimiyet

Güçlü İleri Karakollar

Fianchetto Durumundaki Fil

Kotrolü Elinde Tutma

At Ortamı

Oyunsonu Kuramı

Yüz Yüze

İlave Aletlerle

konularını içermektedir. Anlatılan konularda verilen örnekler arasında yeni oyunlardan, Grivas’ın kendi oyunlarından ve Türk oyuncuların oyunlarından örnekler bulunmaktadır.

 

Yazan: Efstration Grivas

Çeviren : Fahri Karabay

Sayfa adedi: 97

10
EFSTRATİOS GRIVAS KALİTE FEDASI VE KONUMSAL FEDA

Kalite Fedası

Şaha Saldırı Kavramı

Strateji Kavramı

Açık Dikey Kavramı

Bingeç Piyon Kavramı

Çift Kale Fedası Kavramı

Oyunsonu Kavramı

Edilginlik Kavramı,

Konumsal Feda

Vezir Fedası

Kale Fedası

Fil ya da At Fedası

Bir ya da Çok Sayıda Piyon Fedası

Beraberliği Hedeflemek

Konumsal Feda Başarısız Olduğu Zaman

konu başlıklarından oluşmaktadır. Her iki ana konu az da olsa bir miktar alıştırma ile desteklenmiş, çözümleri konu sonlarında verilmiştir.

 

Yazan: Efstration Grivas

Çeviren : Refik Algan

Sayfa adedi: 99

20
EFSTRATİOS GRIVAS OYUN SONUNDA USTALIK DERSLERİ KİTABI

Türk Milli Takım antrenörlerinden büyükusta Efstratios Grivas'ın yazdığı, Refik Algan'ın çevirdiği "Oyunortasında Ustalık Dersleri" ve "Oyunsonunda Ustalık Dersleri" kitaplarının özelliği oyun sonu ve oyun ortasında ustalığa giden yolda, mükemmeliyeti tanımlayan ayrıntılarıdır.

Bu kitaplara çalıştığınız taktirde ülkemiz satrancında kronik bir sorun olan açılış ezberciliğinin ardından üstün bir konum elde edip, bunu kazanca çevirememe sıkıntısından kurtulmuş olacaksınız. GM Grivas'ın 2010 Türkiye Yaş Grupları Şampiyonası sırasında gerçekleşen imza günü ile sporcularla ilk kez buluşan bu kitap temel ilke ve uygulamaları içeriyor.

20
EFSTRATİOS GRIVAS OYUN ORTASINDA USTALIK DERSLERİ KİTABI

Türk Milli Takım antrenörlerinden büyükusta Efstratios Grivas'ın yazdığı, Refik Algan'ın çevirdiği "Oyunortasında Ustalık Dersleri" ve "Oyunsonunda Ustalık Dersleri" kitaplarının özelliği oyun sonu ve oyun ortasında ustalığa giden yolda, mükemmeliyeti tanımlayan ayrıntılarıdır.


Bu kitaplara çalıştığınız taktirde ülkemiz satrancında kronik bir sorun olan açılış ezberciliğinin ardından üstün bir konum elde edip, bunu kazanca çevirememe sıkıntısından kurtulmuş olacaksınız. GM Grivas'ın 2010 Türkiye Yaş Grupları Şampiyonası sırasında gerçekleşen imza günü ile sporcularla ilk kez buluşan bu kitap temel ilke ve uygulamaları içeriyor.

20
ZURİH ULUSLAR ARASI SATRANÇ TURNUVASI 1953 KİTABI

Güçlü bir turnuvanın kitabı oyunlar koleksiyonundan daha fazlasıdır.

Katılanlar dünyanın en güçlü oyuncuları olduğunda, turnuva bir bütün olarak satranç yaratıcılığının gelişiminde bir adım daha ilerisini temsil eder. Bu türden turnuvalar arasında Hastings 1895, St.  Petersburg 1914, New York 1924, Moskova 1935 ve Groningen 1946 turnuvalarını örnek olarak düşünebiliriz.


Hiç şüphe yok ki; Zurih-Neuhausen 1953 bu turnuvalar arasında çok özel bir yeri hak ediyor.
Yaratıcı dahi ve taktik ustası olarak bilinen GM David Bronstein'ın yazdığı, Abdullah Sözen'in  çevirisini yaptığı "1953 Zürih Uluslararası Satranç Turnuvası" kitabı 346 sayfadan oluşmaktadır.

25
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI (5 Lİ SET)
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 1
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 2
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 3
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 4
SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 5

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur.  Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya’daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım’da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

40
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI (5 Lİ SET)

SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI ADIM 1
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI ADIM 2
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI ADIM 3
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI ADIM 4
SATRANÇ AKADEMİSİ EĞİTMENLERİ İÇİN EL KİTABI ADIM 5

 

Türkiye Satranç Akademisi Adım metodu 5 El Kitabı (eğitmenler için) ve 5 Çalışma Kitabı (öğrenciler için) olmak üzere toplam 10 kitaptan oluşan bir satranç öğretim metodudur.  Rob Brunia ve Cor van Wijgerden tarafından geliştirilen bu sistem uzun yıllardır Hollanda, Belçika, Almanya, İsviçre ve Avusturya’daki birçok satranç eğitim merkezleri tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Piyon, At, Fil, Kale, Vezir ve Şah olmak üzere 6 adımdan oluşan bu metodun grup eğitimi için hazırlanmış olan ilk beş adımı çalışma kitaplarıyla birlikte Türkçeye çevrilmiştir.

El Kitaplarında öğretim metodu, nasıl uygulanması gerektiği, alıştırma çeşitleri, alıştırmaların nasıl yaptırılacağı, hangi alıştırmanın hangi zorluk derecesinde olduğu gibi konular ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Çalışma kitaplarında ise öğrencilerin yapacağı alıştırmalar ve konular ile ilgili kısa açıklamalar bulunmaktadır.

Bu metodun daha çok çocuklara satranç öğretmek amacıyla geliştirilmiş olması yetişkinlerin eğitiminde kullanılamaz anlamına gelmez. Başarılı bir şekilde yetişkinlerin eğitiminde de kullanılabilmektedir.

Her Adım’da farklı tiplerde alıştırmalar mevcuttur. Bu alıştırmaların bir kısmı üç zorluk derecesinde verilmiştir. Eğer anlatılan konu iyice anlaşılmış ise tüm öğrencilerin birinci zorluk derecesindeki alıştırmaları çözebilmesi gerekmektedir. İkinci zorluk derecesinde olan alıştırmaları gruptaki bazı öğrencilerin çözebileceği, bu durumlarda söz konusu öğrencilere dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Üçüncü zorluk derecesindeki alıştırmaların normal şartlarda gruptaki öğrenciler tarafından çözülemeyecek kadar zor olduğu, ancak bir ya da iki öğrencinin çözme olasılığının bulunduğu belirtilmektedir. İlerleyen derslerde zaman zaman bu alıştırmalara geri dönülerek tüm öğrencilerin bu zor alıştırmaları çözebilecek kadar gelişim gösterdiği gözlenebilmektedir.

Çalışma kitaplarında öğrenciyi sıkmayacak kadar kısa ve özlü açıklamaların yanı sıra konuyla ilgili karikatürler de çizilmiş, anlatılan konu görsel olarak da bir miktar desteklenmiştir.

Çalışma kitaplarındaki alıştırmaların bir kısmının eğitmen nezaretinde yapılması bir kısmının ise evde yalnız çalışılarak çözülmeye çalışılması öngörülmüştür. Çeşitli alıştırmalar arasında tahtaya dışarıdan taş ekleyerek mat etme veya anahtar kareleri ele geçirme, mattan kurtulma gibi alışılmadık yöntemler kullanılmış, böylece çocukların hayal güçleri harekete geçirilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin bazı alıştırmaları çalışma kitabına ok işareti, daire, kare v.b. gibi işaretler koyarak çözmesi planlanmıştır.

Tüm adımlarda alıştırmalarda yardım edilirken ne tür soruların sorulacağı, sorulan sorulara öğrencilerin ne tür cevaplar vereceği ve bu cevaplara karşılık olarak hangi eksiklerinin olduğunun nasıl tespit edileceği inanılmaz ayrıntılarla verilmiştir. Özel bir Arama Stratejisi geliştirilmiş ve öğrenciye küçük ipuçları vererek alıştırmayı çözmesi sağlanmıştır.

Ayrıca her El Kitabının sonunda bir de kelimeler dizin var. Burada ise kitapta kullanılan anlaşılması güç olabilecek terimlerin kısa açıklamaları verilmiş.

20
2012 ANAHTARLIK VE ROZET TAKIMI
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.
55
PROFESYONEL TAKIM
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.

 

ŞAH BOYU: 95mm YÜKSEKLİĞİNDE, FLOGLU.

OYNAMA ZEMİNİ: 4mm BIALA DERİ, 50x50cm BOYUTLARINDA.

BASKI: NONTOKSİT SERİGRAFİ BOYASI.

SİLİNDİR ÇANTA: 54cm YÜKSEKLİĞİNDE, 11cm ÇAPINDA.

35
TURNUVA TAKIMI
Ürün geçici olarak stoklarımızda bulunmamaktadır.


ŞAH BOYU: 85mm YÜKSEKLİĞİNDE.

OYNAMA ZEMİNİ: 2mm BIALA DERİ, 45x45cm BOYUTLARINDA.

BASKI: NONTOKSİT SERİGRAFİ BOYASI.

SİLİNDİR ÇANTA: 49cm YÜKSEKLİĞİNDE, 10cm ÇAPINDA.

20
OKUL TAKIMI
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.


ŞAH BOYU: 85mm YÜKSEKLİĞİNDE.

OYNAMA ZEMİNİ: 2mm BIALA DERİ, 45x45cm BOYUTLARINDA.

BASKI: NONTOKSİT SERİGRAFİ BOYASI KULLANILMIŞTIR.

SİLİNDİR ÇANTA: 49cm YÜKSEKLİĞİNDE, 10cm ÇAPINDA.

SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 1

20
EĞİTİM TAKIMI
Ürün stoklarımızda bulunmamaktadır.


ŞAH BOYU: 65mm YÜKSEKLİĞİNDE.

OYNAMA ZEMİNİ: 2mm BIALA DERİ, 33x33cm BOYUTLARINDA.

BASKI: BASKISINDA NONTOKSİT SERİGRAFİ BOYASI KULLANILMIŞTIR.

SİLİNDİR ÇANTA: 37cm YÜKSEKLİĞİNDE, 8,5cm ÇAPINDA.

SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 1

SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMA KİTABI ADIM 2

satrancurunleri
sss

Giriş